onsdag 17 april 2013

Min hälsoresa

Som jag skrivit en del om här i vår så håller jag på med ett litet hälsoprojekt - som förhoppningsvis utmynnar i lägre vikt och bättre flås!

Det går bra, dock lite långsamt tycker jag! Men jag är duktig att träna - får till ett pass yoga, ett vattengympa och ett löppass i veckan!

Sen har cykelsäsongen börjat så nu cyklar jag även fram och tillbaka till jobbet!

Men trots allt detta så händer det inte så jättemycket på vågen - 4 kilo borta sen januari och det är jag inte alls nöjd med faktiskt!

Egmont tidskrifter där jag jobbar har - lämpligt nog - även startat upp en hälsosatsning så förra veckan hade vi individuella samtal med Carina Isaksson som är prisbelönt bodybuilder och personlig tränare.

Hon hade massa bra tips och en del som jag nu i efterhand inser att jag inte kommer klara av - hon ville bland annat att jag skulle upp varje vardagmorgon och powerwalka kl 06.00 ... det kommer jag inte göra! Jag pallar inte det! Jag är supermorgontrött och lägger mycket hellre min träning på andra tidpunkter på dygnet. Hennes pepp där var "När du går ut och går kl 06:00 har jag precis avslutat min träning för dagen ..."

Så ser hon också ut så här - grymt tajt dam!



Hennes blogg kan ni läsa här