lördag 17 maj 2014

Att vara journalist

Senaste veckan har det varit lite berg-och-dal-bana att vara journalist!

Jag layoutar ju mest, men skriver en hel del också!

Förra torsdagen hade färiska televisionen ett inslag om att tidningen som jag frilansar åt - Sosialurin - var köpt av det färiska flygbolaget Atlantic Airways och som exempel visade dom en av mina många researtiklar - den här gången från Mallorca.

Jag började först skratta, sen blev jag arg - för jag förstod att dom lusläst Sosialurin senaste åren i jakt på enbart positiva artiklar och lämnat ute alla negativa artiklar som både jag och resten av redaktionen skrivit. Otroligt dålig journalistik helt enkelt!

Åt Travel News skriver jag också ibland och nu senast har jag en artikel om HBT-gruppens resande - homosexuella personer är nämligen en väldigt köpstark grupp som företagen tjänar på att rikta sig mot. Ni kan läsa artikeln här!

En artikel jag är nöjd med och som känns angelägen! Men vad händer då? Jo jag får en mängd elaka och homofobiska kommentarer till artikeln - jag som trodde att Travel News läsare var vidsynta, välutbildade människor. De elakaste kommentarerna har jag tagit bort - så det är de snälla ni ser!

Jag blir så trött! Jag har ju varit med ett antal år så jag vet hur det funkar, men ibland vill jag tro mer om mina medmänniskor än det här!