tisdag 26 augusti 2014

Bröllop - videoinspelning och en tur i cockpit!

Jag har varit till Färöarna igen!

För första gången någonsin har jag gjort en helgresa dit - helt själv utan man och barn!

Och det var jättekul!

Anledningen till resan var främst att vara med på Maibritt och Allans bröllop! Och det var förstås höjdpunkten - underbar vigsel, välplanerad och rolig fest och jag var i mitt allra bästa festhumör!

På söndagen skulle Andrea och Brandur ut med Brandurs klass på en videoinspelning till en låt som klassen spelat in - jag lyckades få komma med om jag skrev en artikel och det blev ytterligare en fantastisk dag i solskenet ute i Tindhólm!

Jag har bara varit på Färöarna fredag-måndag men så många människor jag träffat och så roligt jag haft hade jag gärna kunnat vara minst en vecka!

Som pricken på I:et fick jag sitta framme i cockpit på resan tillbaka till Köpenhamn - jättekul att se hur piloterna jobbar! Läs mer om mina upplevelser därframme här!

 Vackert att komma till Färöarna!

 Pápi, Andrea och Rógvi i kyrkan strax innan vigseln började.

 Nygifta - Allan och Maibritt!
Min bröllopsoutfit var färisk dräkt och 20-tals hårfrisyr! Kände mig fin! 

 Att få en supertrist lokal så här mysig är inget annat än en bragd. Det syns dåligt på den här bilden men allt gick i lila. Väldigt vackert!

 Andrea var smashing i sin klänning! Killarna var inte heller så dumma :-)

 Emilia tröttnade på att vara i alla andras famnar och vill vara med mamma.

 Videoinspelning med 3 klass i Sörvágsskúla.

 Vyn från cockpit var breathtaking! Att starta i cockpit var något alldeles extra faktiskt.

Stockholm är inte heller så pjåkigt att flyga in över.