tisdag 10 augusti 2010

Here we go again!

Sitter på jobbet - på Travel News - på Götgatan i Stockholm!

Känns bra! Jag gillar mitt jobb här och mina kollegor! Cafe latte-maskinen utanför vårt rum ökar även den på trivseln!

Just nu har jag dock lite svårt att vara positiv eftersom vi åter har hamnat i "dagis-trubbel". Återigen är det Julian som inte får någon plats! Vi vill helst ha in honom på dagiset Glädjen som ligger på vår gård och där han har gått förut, men det är helfullt tyvärr!

Solna kommun har inte en enda plats ledig i hela Bergshamra och de gör ingenting förrän vi stått i kö i 4 månader - det är 9 september! Känns dumt att vi inte ställde oss i kö tidigare, men under de tre åren David gått på Glädjen har det ALDRIG varit fullt, så jag trodde VERKLIGEN inte att det skulle bli ett problem!

Känner för att slå huvudet i väggen och skrika högt!!!

ps. Min chef Katarina har skrivit ett trevligt blogginlägg om att jag har återvänt! Det kan ni läsa här och även se en bild på flyttrötta-Inna