måndag 28 november 2011

Krama din stolsgranne

Varit på två seminarier på fyra dagar - ena ordnat av Cap&Design och det andra av tidningen jag själv jobbar på - Travel News.

Två väldigt olika seminarier, men de hade EN sak gemensamt ... i början på sittningen skulle man vända sig till närmaste OKÄNDA stolsgranne och presentera sig och babbla lite ...

FY o USJ vad jag tycker illa om att bli kommenderad att prata med någon när jag bara vill sitta själv och koncentrera mig på vad som sägs framme på scen.

Fast jag gör det - för man vill ju inte vara osocial och få moderatorns ilskna blickar på sig ...

Värst var det nog när jag var på ett frikyrkligt möte med Runar och man skulle KRAMA den man satt bredvid! Det var rent ut sagt plågsamt ... jag kommer faktiskt inte ihåg om jag gjorde det eller inte ... har nog förträngt den upplevelsen!