fredag 13 januari 2012

Dåligt samvete av DN artikel

Idag är toppnyheten på DN att det ska bli striktare för föräldrar att åka bort med sina barn mitt i terminen! Läs här!

Precis detta höll jag på o kämpade med i höstas, men vi fick inget avslag av rektorn (han skrev inget på vår ansökan)! Jag tog det som ett godkännande att vi åker! Men att vi tar med läxor och gör det dom skulle ha gjort i skolan under tiden vi är där!

Ändå känner jag mig som en dålig förälder! David har det inte jättelätt i skolan och jag vill VERKLIGEN inte att han ska få det svårare genom att vi åker på den här resan!

Det som gör att jag ändå vill åka är att jag tror att vi som familj mår bra av den här resan. Att barnen får uppleva nya saker, att David faktiskt bara går i ettan och därför har massor med tid att ta igen förlorad tid!

Skulle vilja veta vad ni tycker? Gör jag rätt eller är jag ett egoistiskt svin till mamma?