söndag 26 maj 2013

Den skruvade helgen

Det känns som jag inte gjort annat än skruvat den här helgen!

Från morgon till kväll - skruva, montera, lyfta, släpa, skruva lite till ...

Nej nu får det räcka med allt fixande på stugan, nu vill jag kunna sitta ner i alla dessa ihopskruvade soffor och njuta livet!

Det mesta har gått bra, men vi har mött en del motgångar också i våra möbel/renoveringsplaner. Vi har bland annat köpt en fåtölj för mycket - så den har vi släpat till Sverige nu och ska lämna tillbaka. Vi har insett att vi måste ha en platt-tv om vi ska få våra nya möbler att funka, så nu har vi hivat gamla tjock-tvn. Vi har cirkus 250 pocketböcker som vi inte vill ha in i nya vardagsrummet ... what to do??? Robotgräsklipparen är en jäkla pina - den vägrar gå som vi vill ha den att gå och så har den tuggat sönder min fina grön-vitrandiga vaxduk ...

Så vi har en del att tas med! Veckan som kommer - lär vi veta att vi lever!

P.s. Jag gnäller INTE! Jag har fått världens finaste middag av mina killar på Morsdagen och blev väckt med bullfika på sängen - så allt det här ovan är bara småtterier - det som räknas är förstås mina älskade!


David i nya soffan! Väggarna och taket är också nya!