torsdag 3 oktober 2013

2 oktober

6:45 Jag stiger upp och får på mig och Julian kläder

8:00 Lämnar av en obstinat Julian på skolan - 6-års trotset har fått ett ansikte!

9:00 Karolinska Sjukhuset för mammografi. Jag och sju andra kvinnor sitter i väntrumet - vi vet alla sju att om några minuter ska våra bröst tryckas ihop till oigenkännlighet och det gör så jäkla infernaliskt ont!

9:10 AJAJAJAJAjajajaj ... mina bröst är platta pannkakor mellan två plexiglasskivor - vem har uppfunnit denna tortyrmetod? En man?

9:30 Rattar min extremt kasst parkerade bil ut frå Karolinskas parkering och kör till jobbet och parkerar.

11:00 Telefonen ringer mitt i min Värvet-pod - "Är du Inna Törnroos? - Vi står vid en parkeringsautomat och du har visst glömt ditt Mastercard här" TACK GUD att det finns snälla människor! Jag springer dit och tackar så mycket för deras godhet!

12:00 TRX träning på Balance - söta tränaren Stefan har bara två elever idag - jag och amazonkvinnan Veronica - FAN också! Självklart blir det så jobbigt att jag darrar hela vägen tillbaks till jobbet sen.

13:20 Unnar mig en indisk lunch med Naan-bröd! Min favvo!

16:00 Åker hem till sjuk son och vabbande make.

16:45 Åker vidare till min spanskakurs inne i stan, äter en snabb macka och dricker en Pellegrino

17:30 Karismatiske Jose från Madrid börjar undervisningen och roligare än så här blir det svårt att få det i ett klassrum - vilken underbar lärare jag fått.

19:00 Springer runt på Odenplan o försöker hitta var buss 40 går - inte vid Odenplan längre visade det sig.

20:00 Hemma och lägger barn. Julian fortfarande obstinat, David hostar näsan lungorna ur sig, stackarn!

21:00 Somnar bredvid Julian


OBS! Jag vabbar idag 3 oktober därav min tid och ork att skriva ner min gårdag! Visst var den underbar?