onsdag 20 november 2013

Historien om den svarta pärltröjan

Jag kan bli ganska så obsessed av vissa klädesplagg!

För det mest så slutar mina obsessions med att jag köper plagget eller ger upp att hitta det ...


Den här historien började i februari då jag såg Hannah Widell i ett tv-program ha en superfin svart pärltröja på sig!

Jag tog reda på var tröjan var ifrån och googlade nätet upp och ner för att hitta en liknande men utan att lyckas!


Om vi då hoppar fram 10 månader så ser jag inne på Hannah och Amandas Facebook-sajt att dom öppnat en butik på Blocket för begagnade kläder!

En liten gnista av hopp tänds i mig om att den svarta ska finnas där, men tänker att vem vill sälja en sån dyrgrip ...

O döm om min förvåning när den låg där - nästan längst ner ... o väntade på mig! Fasiken vad glad man kan bli!

Så idag har jag varit till Blockets huvudkontor och hämtat den - och den är precis så fin som jag trodde den skulle vara!

Tjing!


Den syns inte så jättebra där - men det var i det avsnittet av "Middag med Hannah och Amanda" som jag blev kär ...



Bilden på Blocket :-)