tisdag 8 april 2014

Vi kör 5:2

Jag och Kristian har gjort gemensam sak och kör 5:2 - dvs äter som vanligt 5 dagar och nästan-fastar i två dagar! Jag skrev en artikel om den här dieten och mitt eget försök för något år sedan!

Då kom semestern och förstörde - men den här gången känns det bättre tidsmässigt!

Det är många i min omgivning som gått ner med den här metoden! Den är enkel i och med att det bara är två dagar i veckan man behöver tänka extra på maten!

Jag tyckte första dagen var jättejobbig - igår körde jag tredje dagen och den var betydligt enklare! Lättast är det om man är upptagen hela tiden - då tänker man inte på hungern!

Igår gjorde jag en jättegod omelett till lunch som bara var 291 kalorier

2 ägg
1 matsked mjölk
2 tomatskivor
2 ostskivor

Vispa ihop ägg o mjöl och låt det stelna på en panna - lägg på tomatskivorna och osten och sätt under lock tills osten smält! Voila!