söndag 16 maj 2010

Meningen med Färöarna ...


I helgen har vi varit till Sörvåg! Umgåtts massor med syrran och hennes barn. Även hälsat på pápa och Adelu.

Idag har vi haft en underbar slappardag plus att vi var till mitt gamla favvoställe Zarepta - där jag alltid var på "kollo" när jag var barn. Tror jag var varje sommar från det jag fyllde 8 tills jag var 16. Plus att jag även jobbade där en sommar. Det är baptisterna som har stället som lägerskola och även fast jag aldrig har varit baptist har jag alltid kännt mig oerhört välkommen och uppskattad där. Dom är superbra på att arrangera både fester och läger, så jag dök alltid upp på sådana tillfällen ;-) Idag var vi där och lekte med barnen, de har en fantastisk lekpark och jag fick verkligen tillfälle att minnas gamla tider ...

Jag känner mig alltid så upplivad när jag varit i Sörvåg, det är som jag minns varför jag bor på Färöarna när jag är där. Närheten till min familj och mina rötter ger mig näring på nåt sätt. Inte för att jag tror att jag vill bosätta mig där, men det ger ro i själen.

Barnen har verkligen myst och kommit så nära sina kusiner. Underbart att se! Har en helt galen film som jag tänker lägga ut snart ...