måndag 28 juni 2010

Kunglig dag

Idag har jag varit i hälarna på danska drotningen hela dan - o jisses vad trött man blir!

Vi har bland annat varit till Mykines, fina fina ön som har så otroligt fin natur och fågelliv! Idag bjöd ön dessutom på riktigt varmt väder, inte nåt man direkt är bortskämd med här på Färöarna.

Vi åkte med en båt som gick jättefort, så det var superkul tyckte jag. Älskar båtar som går fort.

Mykines var verkligen dagens höjdpunkt. Sen var vi till Midvåg och Vestmanna och det var verkligen sådär segt och arrangerat som jag tror många av deras besök är!

Jag gjorde kanske lite bort mig i Vestmanna ... ni som känner mig vet att jag e lite spontan, så när vi pressfolk skulle gå ut ur Fiskivinnuskúlanum stod det en hel hoper folk längs röda mattan vi skulle gå på... ni som känner mig gissar kanske redan vad jag gjorde ... jag vinkade och log mitt drottningleende medan jag gick ut efter röda mattan... och fick alla att skratta gott! (Efteråt kände jag mig dock VÄLDIGT dum, eftersom det säkert inte är så passande att en journalist apar sig sådär...)

Well well gjort e gjort! Här är lite bilder från dagen!!!


Majestäterna kommer ur kyrkan!


Mykines


Båten som fraktade oss 10-15 pressfolk!