tisdag 23 augusti 2011

Min ettagluttare


Idag har min älskade David börjat i första klass!

Söta lilla killen börjar bli stor!

Det var upprop idag och känslan från förra året då allt var nytt och läskigt infann sig tack och lov inte idag!

Jag hoppas bara att lärarna är bra och att klassen är tolerant och snäll! Tyvärr spökar min egen taskiga skolbakgrund en del när jag befinner mig i skolmiljöer! Jag ser människor mer som fiender än som vänliga medmänniskor! Det är jobbigt att det sitter så rotat i mig! Det här året på Bergshamraskolan har dock luckrat upp en del då de flesta fröknar och fritidspersonal har varit väldigt bra.


När uppropet var klart fick alla barnen varsin glass! Vilken lyx va?


Sen så busar man lite med lillbrorsan på väg hem i "hemliga parken" (den ligger lite gömd och har blivit ett litet paustillhåll för oss när vi går hem från dagis/skola!


Rönnbär!