onsdag 3 augusti 2011

Sommarböckerna hittills ...


Har hunnit plöja några böcker denna sommar! Fortfarande väntar några på stugan men "Paganinikontraktet" av Lars Kepler, "Baddaren" av Emma Hamberg och "Utrensning" av Sofi Oksanen har jag läst plus förstås favoriten "Vanlig som ett munsår i februari" av ålänningen Fred Forsell!

Väldigt olika böcker men bra!

Tyckte bättre om denna av Lars Keplers böcker! Den var tät, välskriven och väldigt spännande!

Emma Hamberg är en favorit både när hon illustrerar och när hon skriver! En reko tjej som lyckas med det hon gör! Baddaren är jätterolig om än något förutsägbar!

Utrensning är den första boken jag läst av Sofi Oksanen (jag återvänder annars gärna till författare jag läst tidigare) men inte den sista! Ett historiskt dokument från en tid som är så nära så nära men som känns som en evighet bort!

Sen till favoriten Fred Forsells bok! Jag är kanske lite partiskt eftersom jag och Fred blivit nåt som kan kallas nätvänner genom våra bloggar och Facebook! Men han är så otroligt rolig! Tycker att denna bok förtjänar MASSOR med uppmärksamhet (inte bara på Åland) och jag hoppas på många fler liknande böcker i framtiden!