onsdag 28 september 2011

Varför tränar vi?

Igår sprang Blossoms chefredaktör runt här och frågade om vi kände nån tjej som tränar för att hålla sig snygg och smal!
Gör inte alla det - undrade nån!

Jo, egentligen är det det vi alla har i baktanken när vi tränar menade hon, men vi säger gärna att vi tränar för att bli starka och friska.

Kollegan Per erkände att han tränar för att hindra åldrandet.

Jag kan inte säga att jag inte tänker på att man blir snygg och smal av att träna, MEN sen mamma dog har träningen fått en ny betydelse för mig. Jag kämpar för att mitt hjärta ska orka några år längre än hennes gjorde (hon var bara 59 när hon dog), det tänker jag mycket på när jag tränar. Att jag gör det här för att mina barn ska ha mig lite längre.

Men visst är frågan intressant - varför tränar vi!!!