söndag 6 maj 2012

Tjock tjockare tjockast

Den här tjejen är så modig! Gå in och läs det här inlägget!

Jag var supersmal när jag gick i gymnasiet - jag bantade konstant och frös eftersom jag förmodligen var underviktig en del av tiden!

Jag hade nog någonsorts ätstörning, men inte av det allvarligaste slaget. Jag hade för det mesta läget under kontroll!

Sen när jag slutade gymnasiet och lite senare träffade Kristian gick jag upp några kilo. O gissa vilka kommentar jag fick - folk sa rakt i ansiktet på mig "Va fet du har blivit"!

Otroligt sårande och jag HATADE dessa kommentarer! Ofta från äldre, smala kvinnor - fast även tjockisar och män var bland dom!

Efter några år fick jag nog och sa till att jag vill INTE veta om jag gått ner eller upp i vikt! Det har jag koll på själv! Så nu har dom slutat "säga det" - men jag ser exakt vad dom tänker! Jäkligt jobbigt!

Och detta gör att jag har ångest bland annat för att åka hem till Färöarna, för det är där jag fått de flesta kommentarerna!

Jag tror inte att det är illa menat, men det är ogenomtänkt och blir därför elakt!

Jag hoppas, hoppas, hoppas inte att jag någonsin sagt till någon att de är feta eller liknande! Om jag gjort det (eller liknande kommentar) ber jag av hela mitt hjärta om ursäkt!

Vi som har några extra kilo att bära på VET det, och vi vet förmodligen bättre än någon annan smalis, hur vi blir av med kilona!