lördag 17 november 2012

Travel News Studio 2012

Igår hade Travel News sitt årliga "TNstudio" på Sheraton!

En välbesökt tillställning för resebranschen och även i år tyckte jag att vi lyckats plocka ihop en sjysst och intressant blandning av talare.

Först ut var Klas Eklund - min gamla ekonomiguru från journalisthögskolan. Vore det inte för hans enkla och pedagogiska lärobok om ekonomi tror jag knappt att jag klarat den delen av skolan.

Förutom hans pondus och klokhet bidrog han med citat som "Det är ingen regel att afrikaner och asiater ska vara fattiga, de är precis lika smarta som vi - de har bara andra förutsättningar."

Joakim Jardemark
som är it guru var också jättejättebra! Han påpekade att i framtiden är det inte som Darwin sa att de starkaste överlever, utan de som är mest anpassningsbara! Det tror jag stenhårt på! Anpassar man sig inte till ny teknik och nya tider är det bye bye!

Min roll på seminariet var att springa runt som vimmelreporter - ett stående uppdrag! Lyxen igår var att ha en riktig fotograf med sig!

Lennart Paulsson - vår eminenta (men bredbenta) moderator bjuder välkomna!