måndag 5 augusti 2013

Mamma funderingar


En av de sista bilderna som togs av mig och mamma! Julen 1993!

Att bo i mitt barndomshem med mina barn sätter helt klart igång massa tankar!
Tankar på hur min mamma hade det medan vi fem barn växte upp - jag, min syster Andrea, mina bröder Jan och Wenningsted och min styvbror Eivind!

Mamma NU förstår jag ...

- att du tyckte trappor var jobbiga - man gör ju inget annat än springer från källaren, upp till köket o vidare upp till badrummet

- att du var rädd att vi skulle bli överkörda - bilarna kör ju som galningar här förbi!

- att du inte jublade när vi varit nere på sanden och kom hem med blöta, sandiga kläder! Svart sand är jobbigt skitig!

- att jag måste ha varit en riktig PAIN när jag tillochmed tvingade er att kapa ett hål i väggen och installera en dörr mellan ert sovrum och mitt ...

- hur mycket du älskade oss

- hur mycket du offrade för att vi skulle ha det bra

- hur mycket jag har att vara tacksam för att jag fick just dig som min mamma