lördag 25 januari 2014

Den här krönikan ...

Oj vad jag kände igen mig i dagens krönika av Hanna Hellquist i DN!

Läs den här!

Som folk har tjatat på mig att dricka under de åren jag var total nykterist! O vilka kommentarer jag fått höra - "Det är jobbigt när du kommer hit och är nykter, gå härifrån" vad en av de elakaste!

Och så allt jag fått se och höra. Saker som ingen människa mår bra av att höra - och som förstås inte kan tas upp dagen därpå när jag sitter o undrar om hon verkligen menade att "din syster är så jävla mycket trevligare än du - mycke mer min typ" av en nära!

Så nu har jag mina regler. Regler som sprungit ur dessa situationer!

Jag går ifrån en fest innan folk blir för drängfulla - senast 02.00 helst innan! Jag dricker lite vin numera! Det är gott och trevligt och jag känner mig mer delaktig i festen. Det är verkligen ingen uppoffring utan jag tycker om det!

Jag vill inte ångra saker jag gjort, men om jag kunde skulle jag faktiskt vilja ha vissa sena nätter nykter ogjorda!