onsdag 16 mars 2011

Blöjstress!

Jag visste att den dagen Julian blev 4 år skulle jag bli SKITstressad!
Stressad över att han har blöja fortfarande!

Vi har gjort flera försök att få honom blöjfri, men inte lyckats! På dagis går han på toa och kissar och bajsar, men hemma är han helt ointresserad - sätter sig på pottan ibland men i regel kommer ingenting!

Jag känner mig lite maktlös! Vet inte om jag ska tvinga honom - men det känns fel! Hört av andra föräldrar som forcerat sina barn att dom lider av det långt upp i åldrarna.
BVC sköterskan tycker jag ska lugna ner mig och ta det till sommaren - årstiden är fel just nu tycker hon!

Värst är det när omgivningen påpekar det och jag känner mig som världens sämsta mamma!
Julian är en underbar unge! Men han är envis och tar saker i sin egen takt!