söndag 27 mars 2011

Sorgligt meddelande




Nåddes av detta meddelande ikväll! Vår lilla Gizze har gått bort:-(


Nej men hej Inna! Oj va jag har letat er, dock inte på fb :(. Jag mailade åxå, men jag vet inte om det kom fram/lästes... Ja, det är jag som tog hand om er underbara Gizmo. Jag är fruktansvärd lessen att säga, men hon blev troligtvis tagen ...av örn, lr nåt annat dumt djur. Hur vi än letade, ropade och efterlyste henne, kom hon aldrig tillrätta =´(. Hon är nu den finaste Perser ängeln ♥. Varje gång vi går i skogen här hemma, undrar barnen om vi ska hitta henne... Jag blir så lipig när jag tänker på henne, och senast idag har min mamma & pappa pratat om henne, och saknaden... Jag tvättade grovköksfönstret, och där uppe på bänken hade hon en egen säng som hon oftast sov i, och fnyste på fönsterrutan. Igen blev jag påmind om hennes frånvaro, för fönstret är numera rätt rent även innan tvätt. Hursom, hon fann sig snabbt tillrätta här hemma med sin nya familj =). Hunden och hon blev bästa vänner ♥. Hon var den som snabbast fattade hur kattluckan sku användas, och hon kunde gå ut och in precis som damen behagade. Hon höll sig alltid på gården, förutom en gång då hon jagade iväg grannens jaktlabrador =), då var hon 30 meter utanför. Hon kom alltid till mötes när vi kom hem med bilen =). Dagligen, då vi kommer hem, hoppas jag att hon skall komma till mötes igen. Vi är mycket tacksamma för den tid vi fick tillsammans, dock var den alldeles för kort!! Saknaden är enorm och hon har tagit en stor plats i familjens hjärta. Hon har det säkert bra - vår pratsamma ängel ♥. MVH Mickis

Jag är jätteledsen!
Även fast vi gav bort henne sommaren 2009 innan vi for till Färöarna så har hon funnits i mina tankar och jag har hela tiden tänkt "hon har det bra där hon är nu, med sina djurkompisar"!

Hon betydde så OERHÖRT mycket för mig under en väldigt jobbig period i mitt liv! Hennes tillgivenhet var kravlös och när hon kurrande kom och la sig mellan oss på natten sov jag ännu lite bättre!

Nu har jag dåligt samvete att vi lämnade bort henne! Som innekatt i Stockholm hade nog ingen örn kommit åt henne :-(

Vila i frid lilla Gizmo! Du förgyllde mitt liv!