torsdag 3 mars 2011

Fjärilshuset

Idag bestämde jag mig för att ta lite sportlov med killarna! Petra är hemma med bebisen Alexandra och vi gjorde slag i sak och åkte till Fjärilshuset i Haga.

Kollektivtrafik visade sig dock inte vara varken min eller Petras starka sida idag - jag tog fel buss i all hast och hamnade i Sörentorp ... bara att kliva av och åka tillbaka till utgångspunkt och Petra missade pendeltåget.

Men tillslut kom vi fram tillsammans med alla barn! Fjärilshuset borde egentligen heta Fiskhuset för man ser fler fiskar än fjärilar! Eller är det bara vi som jagar runt efter barnen som inte ser de små spröda fjärilarna!

Mysigt och varmt (25 grader) och killarna roade sig kungligt!

Imorgon är det jobb för mig och sportlovsledig pappa som gäller!

Helgen bjuder på 70-års firande av svärmor Eva! Ska bli kul!


Julian och Beckan tittar på fiskarna!


"Kelsugna" fiskar!


Sörentorp ... "mamma vad gör vi här?" Bra fråga!