söndag 3 april 2011

"Cancer-bloggar"

Jag gillar inte rubriken på det här inlägget egentligen - liv och död bloggar är egentligen ett bättre epitet!

Men på nåt sätt har jag halkat in på flera sådana senaste åren. Första var Vimmelmamman Lotta Grey som skrev om sin tjocktarmscancer! Hon mår bra nu, men har kontakt med många andra drabbade och via henne har jag kommit in på Sabinas blogg, Annas blogg och nu senast Lindas blogg!

Alla dessa tre - Sabina, Anna och Linda har gått bort i sin cancer - Linda så sent som förra veckan och vi tusentals bloggläsare har följt dom genom månader, veckor och dagar av lidande!

Och jag blir verkligen så otroligt ledsen när de går bort! Även om dom aldrig har träffat mig och jag aldrig dom så känner jag så med dom! Alla tre har ju haft barn som blir utan sin mamma!

Min kollega Karin undrar om inte jag blir rädd av att läsa - men det blir jag inte! Jag påminns snarare om hur viktig hälsan är och att man ska vara glad för det man har!

Lindas död förra veckan har berört mig i djupet! Hennes barn är så små och hon så ung! Så otroligt orättvist :-(

Linda har en egen insamling till Cancerfonden - gå in på hennes blogg och skänk 50 kronor via SMS om ni känner för det! Det ska jag göra!