torsdag 29 december 2011

Maaaaammmmaaaaaaa!!!!


Har just varit på vårdcentralen och gett D och J varsina två sprutor inför vår resa i januari! Det gick rätt så bra, det gör mest ont i plånboken efter vaccineringarna.

Julian har utvecklats massor i höst och det har på något sätt kulminerat i en väldigt gnällig och mammig kille just nu! Det är svårt när man inte får en minut för sig själv, tack och lov är det bättre här i Stockholm än det var på stugan! Där höll jag bokstavligen på att bli tokig! Tänk er - jag har hunnit sätta mig på toan och så hörs första "var är mamma?" - då har jag varit borta MAX 30 sekunder!

Kristian känner sig å sin sida åtsidosatt eftersom det bara är jag som gäller! David blir den lugne, trygge storebrorsan mitt i allt detta. Skönt att inte båda är jobbiga när det är kämpigt!

Nu hoppas och ber jag bara att det värsta ska ha gått över tills vi reser bort. Annars har jag en 4-åring i knät hela flygresan, på ryggen när jag solar, runt benen när jag går och i sängen när jag sover!

Låter mysigt och det ÄR ju också det! Men liiite tid att kissa vill man ju ha!