måndag 25 juni 2012

Spriten

Jag tror att många tycker jag är väldigt tråkig - iallfall när det kommer till att dricka alkohol!

Jag var länge absolutist - drack absolut ingenting men det har luckrats upp under årens lopp och under senaste 10 åren tar jag gärna en öl eller ett glas vin när det är fest!
Ren sprit undviker jag dock!

"Har du aldrig varit full?"

Frågar folk ofta och får nästan nåt medlidsamt över sig!

Nej jag har aldrig varit full och jag vill aldrig bli det heller!

För mig är fylla okontrollerat beteende, bråk, massa dumma saker blir sagda och sårade känslor! Jag har upplevt några av mina jobbigaste stunder i sällskap med folk som varit fulla - stupfulla!

Därför har jag numera en regel - vid 01-02 på natten åker jag hem - då har berusningen oftast inte hunnit gå över till regelrätt fylla och jag undviker allt det jobbiga som alkoholen medför.

Mina kollegor vet hur jag känner och häromdan satt några och lovprisade fyllan - hur otroligt roligt dom har när dom är på fyllan! Visst det köper jag! Fast jag blir inte ett dugg sugen ändå!

Fylla är för andra - inte för mig!