måndag 4 juni 2012

Tandläkaren

I en och en halv timma har min urgulliga tandläkare borrat i den nästbakersta tanden i min underkäke. Förstår ni att jag har kramp i käkarna, huvudvärk och är allmänt grinig idag?

Jag hatar mina tänder - dom är och har alltid varit ett elände!

När jag var 3 år drog tandläkaren ut alla mina tänder förutom 6 stycker i nederkäken (varför han lämnade dom anar jag inte) - sen var jag tandlös i fyra år tills jag vid 7 års ålder fick mina framtänder och blev snällt nog kallad "kaninen" av mina bröder!

Efter att tänderna kommit upp en efter en - var det dags för tandställning - i 8-9 år hade jag konstant tandställning ... olika modeller, till och med en som gick runt hela huvudet (den sov jag med)!

Jag var ett levande experiment - känns det som idag!

Karies har också alltid varit pågående i mina tänder, så trots minutiös tandhygien får jag jämnt hål! Så även nu!

Så när folk säger att jag har fina tänder, tänker jag stilla för mig själv - det får dom fan vara efter allt jag gått igenom ...