söndag 28 oktober 2012

Operan och Friends

Lördagen var underbart rolig och lite hektisk!

Operan är helt orörd mark för mig så det var superkul att åka dit med barnen på familjedag och få känna och klämma på allt ifrån kulisser, kostymer, specialeffekter och till på det en rundvandring under scenen!

Roligast tyckte vi att det var att klä ut oss i de otroliga kläderna som fanns!

Efter Operan fikade vi och sen hem - äta middag och vidare till invigningen av Friends Arena!

Jag fick två gratisbiljetter av jobbet tidigare i veckan och bjöd med grannen Mia. Vi fick bokstavligen sitta uppe under taket - hisnande högt men maffig utsikt över hela arenan!

Showen var bra - konstigt nog var det dom folkloriska inslagen som var bäst, Orphei drängar, sameflickan, Astrid Lindgren och Tommy Körbergs sång var helt fantastiska. Sen är det ju grymt att få se Roxette live!

Idag ska killarna på fotboll - Aik- Syrianska tror jag det heter! Men jag tänker inte följa med!

Julian på Oregons vingbeklädda häst! Tydligen rörde sig vingarna under föreställningen.

På Operans scen fick barnen åka fram och tillbaka i det portabla molnet!

Utklädning pågår! David, Hugo, Julian och Wilmer. Masker och hattar var superkul att klä ut sig i!

Fru Törnroos som soldat!

Invigningen av Friends Arena ur min synvinkel!