torsdag 4 oktober 2012

Vissa dagar är bättre än andra

Idag har jag haft en total lyxdag på jobbet!

Den började bra med att jag fått en ny telefon - en Samsung smartphone - som jobbtelefon! Min gamla var så illa däran att batteriet börjat svälla, kan tydligen explodera om det vill sig illa!

Dagen fortsatte med att jag åkte iväg på ett Travel News testar och göra en hamam-behandling på Sturebadet Marina Tower!

Jag tog båten från Nybroviken och anlände 10 minuter senare till hotellet!

Deras spa är alldeles nyöppnat och superfräscht! Jag fick sitta i ångbastun och värma upp mig i en halv timma och sedan påbörjades hamambehandlingen - vatten i mängder, ljuvligt skum och en rivig skrubbhandske gjorde mig babylen och alldeles lugn!

En väldigt annorlunda behandling som jag helt klart skulle vilja prova igen!

Sen åkte jag hem igen och nu har vi precis ätit brocollisoppa från vår Ecoviva matkasse och kanelbulle eftersom det är kanelbullens dag!

Visst kan en dag inte bli bättre än så här?

Enligt turkiska traditioner ska man ligga på den där stenen och skrubbas tillsammans med massa andra människor - den försvenskade versionen var tack och lov inte så utlämnande utan jag fick vara i ett avskilt rum.