lördag 16 mars 2013

Föreläsningarna + Egmont Awards

Igårmorse packade jag min färiska dräkt, mina festkläder, mina badkläder och tog på mig mina jobbarkläder och åkte Taxi till jobbet.
Mycket kläder vart det och VILKEN dag det skulle bli!

Anledningen till alla dessa klädbyten var förstås Egmont Awards där jag var en av sex stycken Story Slammare! Vi hade 15 minuter på oss att berätta en historia, sedan kom en ny grupp in och vi berättade samma historia igen - sex gånger gjorde jag det. Behöver jag säga att jag var HELT TOM efteråt - och lite hes!

Min historia var om Färöarna, min uppväxt och en vandringssägen som det nu ska göras film om! Jag hade på mig min färiska dräkt och avslutade varje 15 minuters session med att gruppen fick lära sig dansa färisk dans - väldigt kul och uppskattat :-)


Jag i min dräkt - det var grymt stressande att ta på sig den helt själv - min chef Katarina fick komma o hjälpa till lite - men jag tror jag fick det mest rätt - och viktigast så tror jag att jag fick folk att förstå hur populär den är och vilken symbolisk betydelse den har för färingar.


En grymt suddig bild på en av grupperna - 35 pers i varje så det blir väl strax över 200 pers totalt! Alla satt i ring så att det skulle vara enkelt att dansa i slutet :-)

Vi var på Yasuragi, Hasseludden så efter Story Slam fick vi bada i varma källor, basta och bara mysa. Sen började festen kl 20.00 - påkostad och härlig - min kollega Sara tog hem priset Årets Formgivare i år. Känns väldigt kul att hon vann! Hon är så värd det!