tisdag 26 mars 2013

Inna den sjätte

Om ni inte lyssnar på Sigge o Alex podcast - börja göra det! Den är så bra - många skratt och tänkvärda reflektioner.

En sak som jag gått o tänkt på sedan jag lyssnade på senaste avsnittet är Sigge Eklunds tes om att man ömsar skinn några gånger i livet - man går med andra ord genom en psykologisk förändring som gör att man kommer ut som en något annorlunda person. Sigge menade att han egentligen ska heta Sigge den sjätte eftersom han gått igenom sex sådana förändringar ...

Och då börjar jag förstås tänka på var jag är och vilka mina förändringar varit. Tror det ser ut någorlunda så här:

Fas 1 - barndomen hemma hos mamma - kommer inte ihåg så mycket mer än att jag älskade min mamma över allt!
Fas 2 - skolåren i Sörvåg - jobbig period med mycket mobbing
Fas 3 - gymnasiet - en plugghäst föds när jag flyttar till internat - stora ambitioner och mycket jävlaranamma
Fas 4 - jag träffar Kristian och flyttar utomlands.
Fas 5 - mamma dör - mina grundvalar skakas och jag blir aldrig densamma
Fas 6 - jag blir mamma själv - att två små pojkar kunde göra mig så lycklig hade jag ingen aning om

Och där tror jag att jag är fortfarande - jag är med andra ord Inna den sjätte!

Självklart har det funnits många småfaser däremellan, men de här sex har varit jäkligt omvälvande alla på sitt sätt!