fredag 28 juni 2013

Tack dagis!

I sju år har jag hämtat och lämnat barn på dagis!

Först två år på Glädjen med bara David - sen ett år med både Julian och David på Glädjen.

Sen ett år där båda gick på olika dagis på Färöarna - David i Dagstovninum í Hoyvík og Julian i Barnagardinum á Velbastad!

David började skola när vi kom tillbaka till Sverige men Julian fick plats på föräldrakooperativet Månstrålen där han har gått i tre år.


Jag kan erkänna att mina känslor inför dagis var inte helt positiva när David började där hösten 2006. Jag har själv inte gått på dagis och känslan att lämna sitt barn (ibland gråtande) var hemsk!

Men med tiden härdas man, barnen vänjer sig och båda parter börjar trivas med dagistillvaron.

Nu känns det sorgligt! För det har ändå varit mysiga år, men fantastiskt fina fröknar.

Så tack Birgitta, Carina, Viviana, Mia, Jannie på Glädjen.

Malan, Rani, Nita på dagstovninum í Hoyvík. Hanna, Ingibjörg á Velbastad

Sofia, Martina, Sebastian, My, Molly, Andrea på Månstrålen.


Ni har tagit hand om mina killar på bästa sätt och gjort mig och dom trygga i vissheten att dom har en trygg och givande vardag!


Julian blir hämtad sista gången på Månstrålen! Och han sörjer minsann inte - han är mer än redo att börja skolan och vill helst börja redan imorgon :-)