söndag 7 juli 2013

Början på juli!

Vilka dagar!

Julians dagiskompis Lucas med familj har varit här några dagar och vi har roat oss kungligt! Barnen har hoppat studsmatta och badat - och vi föräldrar har ätit gott, skrattat och slappat!

Det är ljuvligt att ha gäster på stugan, jag älskar det verkligen! Jag slappnar av på ett annat sätt när jag vet att jag har folk här i några dagar - man hinner lixom prata till punkt.

Idag drog dom vidare till Ockelbo och vi till kusin Simons konfirmation i Mariehamn! Det var intressant att se en åländsk konfirmation, första gången någonsin för mig! Jag gillar att alla har likadana kläder - blir inte samma jämförelse som det är hemma på mina öar, där det snackas mycket om dyra klänningar, frisyrer och skor. Med den vita capen de använder här är fattig som rik lika fin!

Närmaste veckan är TOM - vet inte mer än att jag tänker läsa lite, lyssna på några sommarpratare och så borde jag verkligen göra nåt åt min gråa utväxt


Ett besök på Lilla Holmen hann vi också med!