onsdag 10 juli 2013

Mot Midnattsloppet

Jag är anmäld till ett 10 kilometerslopp i augusti - närmare bestämt Midnattsloppet 17 augusti!

Jag har vad jag kan minnas sprungit 10 km engång i mitt liv - gått den sträckan har jag gjort många gånger!

Jag var anmäld förra året men bangade! I år skulle jag så gärna vilja vara med, men jag vet inte om jag kommer palla - jag har varit ute och sprungit ikväll, 4,6 kilometer och det går helt okej - lite mer än en halvtimme tar det!

Ska kanske öka på sträckan lite upp till 6 km här på Åland, sen kanske 7-8 km dom veckorna jag är på Färöarna!

Jag får lite ont i ena höften varje gång jag varit ute! Yogar en del också så det hjälper, men det försvinner lixom inte!

När jag är lite mer vältränad ska jag lägga mina rundor upp här som en gadget från Runkeeper! Just nu tror jag att jag vill behålla dom för mig själv :-)