fredag 6 september 2013

Barcelona

Vår redaktionsresa till Barcelona var helt underbar!

Vi har ätit så otroligt gott och mycket, vandrat hur mycket som helst, jobbat med både konferens och intervjuer och shoppat litegrann!

Idag har jag ont i fötterna - och i huvudet! Vi kom inte hem förrän 02.00 i natt, så min skönhetssömn har fått sig en törn!


Tapas, tapas och ännu mera tapas!


Mitt i området Born bodde vi i en lägenhet som jag nog inte skulle rekommendera (29 grader i sovrummet och ingen AC) - men läget var oslagbart!


Ett otroligt häftigt ockuperat hus som illustreras om med jämna mellanrum!


Med 26 miljoner turister vet barcelonaborna hur man dekorerar och gör stan vacker! Men fatta 26 miljoner turister på 1,5 miljon invånare ...


Väldigt annorlunda skaldjursrestaurang - La Paradeta - där man valde krabba, räkor, tonfisk eller annat och det sedan tillagades otroligt gott!


Den här butiken sålde "Happy Pills" - precis i min smak!