fredag 6 september 2013

Ryanair - inte så hjärtlösa trots allt?

Igår flög vi Ryanair hem!

Ett kontroversiellt flygbolag som verkligen inte lämnar någon oberörd! Jag är själv inte helt nöjd med tanken att flyga Ryanair, men när de har bästa priserna och bästa tiderna blir det lätt så!

När vi hade boardat igårkväll hörde jag hur en av de unga stewarderna diskuterade med en man bakom mig - han ville inte stänga av sin mobil och planet närmade sig starten. Jag tänkte bara - vilket pucko - har han aldrig flugit förut?

En stund senare hör jag honom säga "Do you know what klaustrofobia is?" till stewarden.

Kort efter stannar planet och en flygvärdinna meddelar att "Vi måste avbryta starten eftersom en av våra passagerar bestämt sig för att stanna i Barcelona" ...

Händer det här? Var min första tanke! Planet vände in mot terminalen igen och mannen och hans fru gick av.

Personalen ombord gick igenom allas handbagage och identifierade ägarna.

Efter en dryg timmes försening kom vi dock upp i luften och resten av resan gick fint!

När vi landat pratade vi lite med mannens kompisar som var chockerade eftersom de flugit med honom förut och det aldrig varit några problem.

Att detta skulle ske på Ryanair känns lite märkligt - det mest utskällda bolaget på marknaden. "De behandlar människor som kreatur" är en återkommande kommentar!

Igårkväll tycker jag att Ryanair visade att tidtabeller och punktlighet är inte allt! De kan faktiskt vara mänskliga också!