lördag 22 mars 2014

Göteborg - porrummet och så lite Minecraft

Senaste dagarna har jag varit nere i Göteborg med jobbet på årliga TUR-mässan! Kul och arbetssamt är det! Och för en småbarnsmamma ska man inte sticka under stol med att det är lite skönt att slippa hämta-lämna-lägga-laga-mat i två dagar!

Idag - lördag - gjorde jag nåt så ovanligt som att sticka iväg med killarna före lunch på en utställning!

Det är utställningen Blockholmen som är uppbyggd av spelet Minecraft! Roligt för både mig och kidsen!

Resten av helgen vill jag verkligen ta det supersoft! Måste hinna ikapp mig själv lite!

Vår underbart stora monter i år nere på TUR var alldeles perfekt när vi hade vårt traditionella vimmel för Travel News alla kompisar.

Mitt rum på Hotel Avalon! Fatta vad förvånad jag blev - rund säng ... och rumsnummer 69! Hotellchefen berättade att tanken är att rummet som ligger allra längst bort i korridoren - altså mitt - skulle ha något särskilt och det blev då en rund säng :-) 


Däruppe mellan tornen ser ni en galen norrman som går på lina! Kan säga att innan jag såg hans säkerhetslina var jag rejält nervös! Vilken galning!

Blockholmen är ett paradis för spelgalna kids och nyfikna föräldrar! 

Det här gick jag igång på! Man fick rita sin egen gubbe som sedan scannades in till en minecraft-gubbe! Killarna som ju är födda in i den digitala eran ryckte lite på axlarna åt min hänförelse ...