tisdag 11 mars 2014

Vardagarna

Ni har säkert märkt det - jag skriver absolut mest om det vi gör på helgerna!

Mest därför det är då roliga saker händer och också därför att jag då har tid att reflektera!

Vardagarna är späckade - som för alla barnfamiljer!

Därför blir jag så förbannad när medier, både sociala och traditionella sådana fylls av anklagelser mot småbarnsföräldrar - vi surfar för mycket, vi curlar för mycket, vi jobbar för mycket, vi tittar i våra Iphones för mycket ...

VI DUGER FAN ALDRIG!

Och alla som är inne i det här ekorrhjulet vet att de flesta av oss gör så gott vi förmår utifrån de förutsättningar vi har!

Idag fick jag en hint om att en ändring på jobbet kan komma att innebära stora problem i vår familjelogistik - och jag blir förtvivlad - för det finns inte så stora marginaler. Vi har ingen backup-plan som står och väntar om vi inte får ledigt! Vi har aldrig barnvakt - vi har inga mor- och farföräldrar som tigger om att ta hand om våra barn! Vi måste fixa det själva!

Så idag orkar jag inte ett ord till om att vi föräldrar inte duger!