lördag 5 februari 2011

Egypten 28 januari-4 februari



Resan till Egypten var underbar på många, många sätt!
Sen blev den kanske inte precis så som vi hade tänkt oss i och med att oroligheterna eskalerade inne i Kairo och runt i dom stora städerna!

Internet stängdes ner samma dag som vi kom! I och med det slutade dom flesta uttagsautomaterna att fungera och det blev väldigt svårt att betala! Tack och lov hade vi "All inclusive" och behövde inte pengar till mat!

SMS från oroliga släktingar och vänner välde in under söndagen och måndagen! Det gjorde oss förstås oroliga eftersom vi inte visste själva vad som pågick! Men för oss var leget verkligen lugnt!

På tisdagen framkom det att alla finländare blev evakuerade - då kändes det lite konstigt - "Varför dom och inte vi?" Fast desto längre tid som gick kändes det finska beslutet ganska så hysteriskt!

Pratat med en del tyska och brittiska resenärer som stannar kvar och inte ser nån anledning till oro!

Själv lägger jag mig nog mitt emellan det brittiska och finska sättet - bra att vi åkte hem men nån orsak till panik finns det inte!

Lite bilder från veckan som gått!!!


Varje dag gjorde vår städare "Moses" en skulptur av handdukar på min och Kristians säng!


Glada killar redo för dopp i poolen.


Så otroligt vackert och blommigt överallt!


Strandbåsen med solstolar, bord och parasoll var verkligen kanon!


Jag är en riktigt "badkruka/kuldakráka" så det 20-22 grader varma vattnet var inte riktigt tillräckligt varmt för mig när jag skulle ut att snorkla, så jag hyrde en våtdräkt! Underbar och helt fantastisk snorkling!


Vi ville att killarna skulle få uppleva det rika undervattenslivet och åkte med en glasbåt! Där fick vi bland annat se STORA sköldpaddor som simmade - om ni anstränger er ser ni en av dom mitt på bilden! Så häftigt!


En stor del av tiden vid poolen och stranden tillbringades vid fotbollsspelen!