lördag 12 februari 2011

Egyptiska funderingar

"Världshistoria i Egypten!"
"Historiskt ögonblick"
"Vaknade till ett nytt land"

Sådana rubriker har dominerat alla tidningar senaste dagarnan och jag ställer mig lite tveksam!

Visst är det STORT att diktatorn Mubarak avgår, men inte påverkar det väl någon annan än egyptierna ...??? Jag känner inte att min vardag kommer ändras direkt av att Mubarak har lagt sig i en solstol i Dubai!

Sen den brinnande frågan - vad kommer istället? Militären ska ta över till en början, muslimska fundalister nosar på makten ... jag hoppas bara att Egypten går över till något bättre och inte ur askan i elden!

Att Egypten ska ha startat en revolution i Nordafrika är inte sant, för det var ju faktiskt Tunisien först om att göra!

Nu hoppas jag bara att världen och medierna är lika med på noterna när Algeriet och dom andra länderna också går ut och demonstrerar!