lördag 18 juni 2011

Bra dagar

Senaste två dagarna har varit bra - riktigt bra!

Igårmorse var jag visserligen stressad, trött och grinig och hade verkligen inte lust att gå på nåt "jäkla-spabesök"! Hade bokat in en Travel News testar sen länge och kl 11 gick jag in genom dörrarna på Clarion Elements Spa ... och kom ut som en ny människa 2,5 timma senare!

Spat var magiskt - nästan lite religiöst faktiskt! Det är baserat på indiska traditionen Ayurveda och en vacker indisk man med håret uppsatt tog emot mig. Han talade bara engelska och bar bruna kläder i matchande ton med spacentrat! Jag fick en djupgående oljemassage och en "shirodhara" - dvs att olja hälls på pannan under typ 15-20 minuter och löser upp stress, oro och lugnar sinnet! Mumbojumbo tänker ni kanske, men faktum är att jag kände mig helt annorlunda efteråt!

På kvällen var det Vagabond och Travel News fest hos jobbarkompisen Kajsa (hon bor granne med Anders Lundin)!

Idag har vi haft gäster i nya lyan för första gången! Nu känns lägenheten faktiskt så klar att man kan bjuda hem folk utan att skämmas! David och Hugo var på kalas hos Theo och sen kom alla hit för lite fisksoppa och chokladmousse! Trevligt Trevligt!

Imorgon blir det träff med gamla mammagruppskompisar på Kafe Sjöstugan!


Poolen på Elements Spa - den var läcker men bilden är GRYMT tillgjord och retoucherad!


Shirodhara - tempererad sesamolja som rinner ner på pannan! Jag tvättade håret tre gånger där och en gång hemma men jag är fortfarande oljig i håret ;-)