tisdag 21 juni 2011

Vårt nya hem

Lägenheten börjar så smått kännas hemtam!

Bara kaos i ett av rummen och för en stund sedan sålde jag sista prylen jag har liggande på Blocket! Nu ska en bäddsoffa införskaffas inför sommarens besökare och jag tror jag har ett lovande objekt att kika på imorgonkväll!

Det är väldigt skönt att inte behöva ägna varje kväll åt att måla, tejpa, borra, mäta och spika! Jag begriper helt enkelt inte hur de som renoverar i åratal är funtade i huvudet! Jag måste ha det i ordning, helst städat och rent omkring mig om jag ska trivas! Att bo i renoveringskaos en längre tid skulle vara helt förödande för mig!

Undrar om inte många av de utbrända människorna är det dels pågrund av att kraven på jobbet och renoveringen hemma tar så hårt på! Skulle inte förvåna mig!

Det har regnat o åskat och jag har ägnat kvällen åt att bada barn, klippa naglar och få dom tidigt i säng så dom inte är lika trötta imorgon som dom var imorse! Två dagar kvar - sen är det sommarlov för mina älsklingar! 7 veckor utan några måsten!

Det får bli ett bildlöst inlägg, ska ta bilder på nya lyan, men har en urladdad kamera och en värdelös mobilkamera så det får vänta!