lördag 15 oktober 2011

Det är därför jag vill bo i Stockholm ...

Igår var jag på Underbarabarn-mässan och Hem&Villa i Älvsjö! Bra barnmässa men mindre bra hemmässa! Jag börjar bli proffs eftersom jag älskar mässor och gärna går när tillfälle bjuds! Att jag dessutom alltid kommer in gratis spelar förstås också in ...

Underbarabarn är inte lika rolig längre dock eftersom mina knoddar passerat bebisåldern och det är den åldern de flesta utställarna riktar in sig på! Jag gjorde dock rejäla fynd på Me&I och NameIt som hade bra mässrabatter!


Idag har jag och killarna varit med Sofia och Hugo på Tekniska Museet! Vilket roligt ställe! Rymduställningen är jättekul att se (bland annat en rymdfärjas nos i full storlek) - visste ni forresten att astronauterna bajsar i blöja? hmm det gör dom lärde jag mig idag!

På Teknorama finns det alla möjliga kula grejor att roa sig med - flygplan, kulor, doftorgel, speglar etc etc. Helt enkelt ett kanonställe för både vuxna och barn!

David i flygplanet som blåser luft på en!

Julian cyklar runt i ett flygplan ...

Kristian stackarn har haft hand om städdagen på Månstrålen och jobbat där HEEEEELA dagen!


p.s. Rubriken - ja förstår ni att det är jäkligt kul att bo i Stockholm och ha alla dessa grejor att gå till???