fredag 3 februari 2012

Sista dagen på Evason

Oj vad dagarna går fort här!

Imorgon är det dax för oss att åka vidare till Krabi och lämna lyxen här på Evason i Phuket!

Det känns roligt, jag ser framemot att se Krabi! Hoppas bara att hotellet är någorlunda - nu när vi vant oss vid lyx ;-)

Idag har jag jobbat en del. Jag har gått runt med norrmannen Arnfinn som är miljöansvarig på hela Six Sences kedjan och han har berättat om deras miljöarbete - väldigt imponerande måste jag säga! Detta ska resultera i en artikel i Travel News och Vagabond så småningom!

Annars så har jag fått Kristians förkylning ... suck!

Igår var vi en sväng till Patong ... O MA GAD! Ska aldrig mer sätta min fot i det rövhålet igen! Vilket galet ställe! Definitivt inget ställe att ta sina barn och jag ångrade mig redan när vi gått ur taxin! Tack o lov hittade vi ett någorlunda lugnt shoppingcenter där vi kunde köpa nya simpuffar till barnen (vårt egentliga ärende) och lite hostmedicin till Kristian.

Nu har jag laddat upp lite bilder - håll tillgodo :-)


På väg ut till Bon Island!

David, Julian och jag leker i vågorna på Bon Island!

"Family pool" där vi har varit nästan hela tiden! Julian har åkt o åkt o åkt i denna rutschkanan!

Idag har vi varit på cooking class och lärt oss laga Tom ka ga soppa - nudlar med kyckling o ägg och en guddomlig efterrätt med kokosmjölk och banan! David och Julian var med en del, men mest var dom söta åskådare i kockmössor!