måndag 6 augusti 2012

Podcast- och Instagram-sommaren


Två nya rätt så fula ord har dundrat in i mitt ordförråd denna sommar. Ena är Podcast eller Pod som är radioprogram som man kan ladda ner från Itunes i telefonen eller datorn!

Jag är helt hooked på denna form av radio - jag som aldrig lyssnar på radio annars!

Det som tilltalar mig med Podcaster är att jag kan lyssna när jag har tid och lust plus att dom poddarna jag lyssnar på är grymt underhållande!

Om jag ska ranka dom så ser det så här ut just nu (ni hittar dom alla inne på Itunes):

1. Hannah och Amanda
2. Sigge och Alex
3. Värvet
4. Sommar i P1 (ingen riktig podd men trevlig att ladda ner - särskilt Klara Zimmermans sommarprat - grymt)


Det andra fula ordet är Instagram - ett bildbehandlingsprogram och socialt forum där man gör om och delar sina bilder! Jättekul och så blir verkligheten så snygg och härlig - precis som jag vill ha den :-)