fredag 2 juli 2010

Det var den här fredan de!!!

Sista dan på Sosialurin den här gången! Dock verkar cheferna väldigt intresserade av att behålla mig som medarbetare så jag lär återkomma i spalterna i höst!

I och med att det var min sista dag bjöd jag på frukost. Sen jobbade jag lite, gjorde ärenden och städade. Fikade sen med Rigmor och gick till frissan - jag e ganska så kortklippt med slingor - snyggt - fast jag har ingen bild än!

Vid 19 tiden står det GRIND på Facebook och då skyndade vi ner till stranden för att visa killarna valar!

Kolla in bilderna nedan - David var lite rädd, tror han förväxlar valar och hajar! Julian rusade fram o klappade valarna! Själv tycker jag så synd om dom stackars djuren och så otroligt onödigt att döda dom när det ändå inte är bra människoföda! Fast det struntar man fullständigt i.


Här fikade jag och Rigmor! Mysigt fik nere vid hamnen - men saaaaanslöst dyrt!


Kristian och David spanar efter valar...


... men det enda dom ser är båtar, båtar, båtar


Nere på kajen finns valarna - runt 17 stycken - en väldigt liten "grind" med andra ord! Stora "grinder" kan vara på 200-400 val!


Julian klappar valens stjärtfena! Känns som mjukt läder ungefär!