söndag 18 juli 2010

Färöarna-effekten

Jag märker att jag är annorlunda!

Jag är mindre stressad, inte lika beroende av action omkring mig. Jag har bättre tålamod och mitt plockande är inte lika frenetiskt som det brukade vara.

Även fast livet verkligen inte har varit särskilt lugnt på Färöarna, så har tempot där ändå påverkat mig till att lugna ner mig något!

Färingar är duktiga på att ta livet lite piano, dvs blir det inte idag, jamen så blir det imorgon. Det är inte hela världen. Ibland fick jag känslan av att man levde lite på låtsas där - "jamen nu har vi ett samhälle här ute i Atlanten som vi försöker få att funka, ibland går det bra och ibland mindre bra" ...

Vet inte om ni förstår mitt flummande, det är svårt att beskriva saker som egentligen måste upplevas!

Jag hoppas att mitt lugn håller i sig! Att jag lärt mig att livet inte är så himla "allvarligt" alla gånger och att njuta lite mer.

Idag har vi varit till Mariebad - det var lite mulet i morse och vi bestämde att hålla kvar i söndagstraditionen att bada.

När vi inte fixar o donar läser jag mycket. Har läst ut Mia Skäringers förträffliga krönikebok "Dunderkåt och hur helig som helst" nu har jag börjat på Martina Haags nyaste! Efter det blir det hårdkokta deckare ...


Grillen har rostat sönder, så skottkärran får tjänstegöra som grill-underlag! Funkade bra och maten vart god!


Kommer ni ihåg Stena-reklamen "Hei Kai, Hej Börge!"? Dom här två måsarna köpte jag i Gällstad och har döpt dom till Kai och Börge!