måndag 26 juli 2010

Skogsmulledagen

Tror att jag ärligt kan säga att det här varit den lugnaste dagen hittills på semestern!

Kristian är i Stockholm och uträttar ärenden och jag och barnen på stugan. Vädret har varit molnigt och lite småtråkigt!

Kylskåpet har också varit lite småtomt, så jag har verkligen fått använda fantasin att hitta på mat till kidsen! Tror dock vi alla blev mätta!

Olikt mig gick vi faktiskt en sväng i skogen. Finns fina blåbärsskogar här och trots sommarens torka så lyckades vi plocka en hel del. Ikväll har jag gjort blåbärsmuffins av våra fyndigheter... så husmoderligt så det inte är sant va?
Senast jag gick i skogen och plockade bär vart det total hysteri eftersom jag var milt sagt skiträdd för alla flygfän och fästingar och skit! Nu har jag vant mig! Dom bits, men jag överlever!

Om nån timma kommer familjen Streymoy på besök. Har inte träffat dom på ett år så det ska bli väldigt skoj att ses igen! Deras barn och våra brukar gå bra ihop!


Batman var på besök med sin vattenpistol! Han gör lite inhopp här och var nu för tiden!


Julian visar upp blåbärsskörden ...


... och det här använde vi bären till - muffins!!! (Goda!)