torsdag 29 juli 2010

Streymoys

Fina familjen Streymoy svängde förbi Åland på en kort visit! Dom bor i Borlänge numera och har precis som vi haft många funderingar på om Färöarna är stället man ska bo på eller inte! Vi hade med andra ord massor att prata om!

Vädret var fint medan dom var här, men just nu öser regnet ner - fullkomligt ÖSER! Jag gillar sånt ösregn, ungefär på samma sätt som jag gillar rejäla stormar!

Kristian ogillar att jag sitter vid datorn just nu eftersom det åskar en del och slår den ner så PANG = död dator!

Om en stund kommer familjen Mörk (Jákup Mörk och jag har varit jobbarkompisar på Sosialurin) på besök! Som den "housewife" jag är har jag kokat plommonsylt och lagat Ålandspannkaka till dom! Tänkte att jag får inviga dom lite i åländsk matkultur!

Funkar inte att lägga ut bilder just nu så det får bli senare