lördag 18 september 2010

Valet och kvalet!

Det är verkligen valdax här! Folk pratar knappt om annat - både IRL och på nätet! Jag är så "lyckligt" lottad att jag inte behöver ta ställning. Jag skrev mig så sent i Sverige att jag inte fått nåt röstkort (jag har varit o frågat o dom hittade mig inte)!

Igår - när jag trodde att jag skulle rösta hade jag bestämt mig för Miljöpartiet för att sedan ändra mig till Krisdemokraterna - idag tror jag det skulle ha blivit Socialdemokraterna ... sa jag lättpåverkad???

Min politiska uppfattning ÄR dock mer åt vänster än höger! Men RUT - är bra! Älskar RUT! Har till och med skrivit en artikel om henne i Sosialurin i helgen!

Lördagen har vi tillbringat i "Mammons tempel" IKEA - Barkarby och däromkring! Köpt en ny bilstol till David och en uppblåsbar madrass till våra ambulerande barnvakter Eva och Ingmar! IKEA har retligt nog ändrat sin ramstandard och ramen som gick sönder i flytten går ej att hitta! Surt!

Nu blir det några fler avsnitt av roligaste serien "Solsidan"!


Solsidan - I LIKE!!!


RUT avgör svenska valet - är rubriken - kanske lite hårdvinklat, men jag tror att hon spelar STOR roll!