fredag 6 maj 2011

Bra mamma dagar

Har tillbringat mycket tid med mina barn senaste dagarna! Har alltid lite dåligt samvete efter deadline eftersom jag tvingas jobba så mycket då!

I onsdags var jag på Månstrålen och jobbadet och igår var jag till Davids skola och var med under lektion, lek och lunchen!

Det är underbart att se hur de är trygga och tilfreds i sin miljö och vilka bra människor det är som tar hand om dom när inte jag och Kristian är där!

Ända sedan jag lämnade David första gången på dagis har jag dyrkat dessa hjältar som tar hand om våra barn i ur och skur! De har världens viktigaste jobb och skulle jag bestämma skulle deras lön vara betydligt högre än den är i nuläget!

Davids förskolelärare Kenta och Nille är verkligen under av pedagogik - de säger till när det behövs och vänder varligen barnens koncentration åt det håll dom vill ha den! Mycket imponerande!

Tror inte det finns en enda förskollärare jag har tyckt illa om under dessa fyra-fem år våra barn har gått på dagis. Vissa har jag verkligen älskat och kommer nog aldrig glömma mitt "utbrott" när Davids favoritfröknar båda meddelade att dom skulle sluta ... jag stod och grina på öppen gata ... ja ja - vi överlevde det också! Ena kom tillbaka och David visade sig snabbt ty sig till andra fröknar!

Oj vilken utläggning det här vart!

Kontentan är väl "Förskolepersonalen RULES"